Pak apologizes on fake Wiki-news

Subscribe to Oneindia News

Pakistan flag
Islamabad, Dec 10: The two mainstream Pakistani newspaper carried apologies for publishing anti-India reports based on fake WikiLeaks cables which had stories of conflict within Indian army and Delhi lending money for militant groups.

On Thursday, Dec 9, The Express Tribune and The News, a partner of the International Herald Tribune, cited allegedly that the US classified documents confirmed its prejudiced Pakistani views and conspiracy possibilities about India, especially about Jammu and Kashmir.

On Friday, Dec 10, both newspapers carried apologies on front pages related to their previous report about India, that led to their publishing about Army generals and the situation in Jammu and Kashmir.

But another Pakistani daily newspaper, The Nation did not show any regret for publishing fake reports about India, instead it published an editorial headline carrying “India's true face" that rapped India based on the fake WikiLeaks cables. However, The Nation daily is known for promoting anti-India views.

Both Tribune and The News, pointed its finger towards an Online news agency from Islamabad, for publishing fake reports. On enquiries it has been proved that the website of Daily Mail is the first to carry this fake diplomatic cables.

The Express Tribune said, “it deeply regrets publishing this story without doing authentication and apologizes profusely for any inconvenience caused to our valued readers."

The News in its apology said that, it believed in Online agencies report and trusted that the report would have been inspected before the publication. It added, "On further inquiries, we learnt from our sources that the story was fabricated."

Britain's Guardian newspaper reported, “It is the first WikiLeaks case exploited for propaganda purpose". The British news paper is known to have access to the entire database of WikiLeaks cables.

OneIndia News

Please Wait while comments are loading...